הצג תמונות
הסתר תמונות

9 יתרונות וחסרונות של אידוי שכדאי לשקול

יתרונות וחסרונות של אידוי

האידוי מקבל הרבה עיתונות גרועה. למרות שאנו שומעים מדי פעם דיווחים חיוביים על היתרונות הבריאותיים של סיגריות אלקטרוניות, הם בדרך כלל מקבלות סיקור מוגזם של הסיכונים ההיפותטיים. לא קל למצוא את העובדות הנכונות על אידוי.

 

לאחרונה, 15 נשיאים קודמים של האגודה למחקר על ניקוטין וטבק (SRNT) כתבו מאמר בכתב העת American Journal of Public Health בטענה כי ההשפעה החיובית הפוטנציאלית של אידוי על בריאות הציבור מתעלמת או מעוותת על ידי אינטרסים רבי עוצמה וקבוצות לובי.

 

אפילו מדענים וחוקרים מובילים בתחומים רלוונטיים מתעלמים כאשר המחקר שלהם אינו מתיישב עם המסר הפופולרי (שאידוי הוא עישון גרוע באותה מידה, אם לא גרוע יותר). זה באמת הופך את הדברים למבלבלים!

 

מאמר זה יכול להביא קצת בהירות ופשטות לנושא עם מנה בריאה של יתרונות בעולם האמיתי. אז מהם היתרונות והחסרונות של אידוי? בואו נגיע לזה.

 

יתרונות של אידוי

 

זה בטוח יותר מעישון: הקולג' המלכותי הבריטי לרופאים ובריאות הציבור באנגליה, והאקדמיות הלאומיות האמריקאיות למדעים, הנדסה ורפואה, כולן מסכימות שאידוי בטוח יותר מעישון סיגריות. PHE אומר כי אידוי הוא "לפחות 95% פחות מזיק". מכיוון שאין בעירה באידוי, אין עשן, והעשן הוא זה שיוצר את הזפת והפחמן החד חמצני שמובילים לרוב הנזקים הבריאותיים ארוכי הטווח כתוצאה מעישון. היתרונות הבריאותיים כוללים שיפור בתפקוד הריאות והלב, ואפילו חושי ריח וטעם טובים יותר.

 

ללא ריחות מזיקים: אחד היתרונות הגדולים ביותר של אידוי הוא שאתה והבגדים, הבית והמכונית שלך לא תסריחו מעשן. לאידוי יש ארומה, אבל זה רחוק מריח של עשן מעופש ובדלי סיגריות. למעשה, אפילו לאדים בטעם טבק אין ריח כמו טבק בוער. להרבה אנשים, ריח האדים בקושי מורגש. אולי אפילו תקבלו מחמאות!

 

שליטה על צריכת ניקוטין: אידוי נותן לך שליטה מלאה על מינון הניקוטין שלך. מיץ אלקטרוני זמין במגוון עוצמות, החל מניקוטין ללא ניקוטין ועד לניקוטין בעל חוזק גבוה. אתה יכול לבחור בדיוק כמה ניקוטין יש בוואפ שלך – או להשתמש בלי ניקוטין בכלל. רוב הוואפרים נוטים להתחיל עם רמות ניקוטין גבוהות ובהדרגה לרדת לנקודות חוזק נמוכות יותר, או אפילו לחסל את הניקוטין לחלוטין.

 

שליטה על תפוקת האדים: האידוי נותן לך שליטה על כמות האדים שאתה נושף, שהוא חלק עיקרי מהחוויה. חלק מהמעשנים מעדיפים מכשירים קטנים יותר כמו תאי אידוי מטעמי נוחות ונפח אדים נמוך, ואחרים אוהבים מודים בעלי עוצמה גבוהה למרדף בענן. התאמת תפוקת הכוח, זרימת האוויר וסוג הסליל מאפשרת לך לכוונן עוד יותר את נפח האדים שלך, מה שמשפיע גם על הטעם. אתה יכול להיות עדין וחמקן, או ראוותני ככל שתרצה, תלוי איך אתה בוחר לאדות.

 

טעמים לכל חיך: יש למעשה אינסוף אפשרויות טעמים לבחירה בנוזל אידוי כמה מקטגוריות הטעמים הפופולריות ביותר הן פירות, קינוחים, משקאות, נענע ומנטול וטבק. ואם אתה לא אוהב את מה שזמין מסחרית, אתה יכול להכין מיץ אידוי משלך!

 

שביעות רצון מיידית: למרות שאידויים מתקדמים עשויים לדרוש התעסקות ראשונית, ישנם המון מוצרים פשוטים יותר שמגיעים במילוי מראש ומוכנים לשימוש. כך או כך, ברגע שהמכשיר מוכן, מכה היא פשוטה כמו לחיצה על כפתור או ציור על המכשיר (לחלקם יש ציור אוטומטי). בעוד שכל מכשירי האידוי זקוקים לסוללה טעונה ומיץ אלקטרוני כדי להמשיך לעבוד, הוואפ הממוצע יכול להחזיק לאורך כל היום ללא תחזוקה או תחזוקה מינימלית.

 

מחיר לכל ארנק: שוק האידוי גדול ותחרותי. יש המון מוצרים בכל טווח מחירים – מ-60 ש״ח ועד מאות שקלים – שיכולים להתאים כמעט לכל משתמש. בין אם אתה רוצה סייג אלקטרוני חד פעמי פשוט, או vape mod מתוחכם ונוזל אלקטרוני מובחר, יש אחד לכל דורש.

 

אין צורך בניסיון: בטח, אתה יכול לעשות תחביב של איסוף ציוד אידוי או ללמוד איך לבנות סלילים משלך, אבל אתה יכול גם לקבל חווית אידוי נהדרת מיד כמתחיל. בין ערכות למתחילים ל-תאי אידוי פשוטים, יש המון מוצרי אידוי איכותיים שאינם דורשים ניסיון קודם.

גישה וזמינות: בימינו ניתן למצוא מוצרי אדים טובים בחנויות איודוי כמו שלנו [וופורייזה], חנויות נוחות, תחנות דלק. יש גם חנויות אידוי אונליין שישלחו את המוצרים ישירות אליך הביתה.

 

חסרונות של אידוי

 

 

יותר מדי אפשרויות: למאדה חדש, או מעשן ששוקל שינוי, האפשרויות האינסופיות שמציג שוק האידוי יכולות להיות מכריעות. עם סיגריות, אתה בוחר מותג ונדלק, אבל עם אידוי יש ממש מיליוני אפשרויות אפשריות. לכן עדיף להפנות את הסקרנים למוצרים קלים לשימוש עם הוראות פשוטות לתחילת העבודה, ולאחר מכן למקורות טובים של מידע נוסף (חנויות אידוי, פורומים, ווייפרים מנוסים) כאשר הוופרים החדשים לומדים את הנקודות הקטנות יותר.

 

עקומת למידה של אידוי: אולי הסכנה הגדולה ביותר עבור אדם חדש היא קניית מוצר שדורש ידע מיוחד. לעתים קרובות הם מסיימים מבולבלים ומתוסכלים, ומתחרטים על הניסיון לעבור לאידוי. שוב, אין צורך בעקומת למידה ארוכה! מוצרי התחלה פשוטים הם כמעט תמיד הבחירה הראשונה הטובה ביותר.

 

סיכונים בריאותיים פוטנציאליים: נכון שאידוי הוא חדש מכדי שנוכל להבין כל סיכון פוטנציאלי שהוא יכול להוות. אבל אם אתה משתמש באידוי כדי להימנע מסיגריות, אתה יכול להיות בטוח יותר בידיעה שהתרחקת מהסכנות המתועדות היטב של עישון. החומרים בעשן הסיגריות שהופכים אותו למזיק באופן ייחודי נעדרים לחלוטין מאדי סיגריה אלקטרונית או נמצאים רק בכמויות זעירות. זה הופך את זה להרבה יותר בטוח עבור אדים, וגם עבור עוברי אורח.

 

המאדים מתמודדים עם סטיגמת עישון: במשך כמעט 60 שנה, פיקוח על טבק מתמקד ב"דה-נורמליזציה" של עישון, שהיא רק מילה מפוארת לסטיגמה של עישון ומעשנים. עכשיו אותו קמפיין בסגנון מלחמת סמים לדה-הומניזציה של אנשים שמעשנים מופנה גם נגד עולם האידוי. מכיוון שאידוי נראה כמו עישון לאנשים שלא עושים את זה, מעשנים שעוברים למוצרי אידוי בטוחים יותר מתביישים לעתים קרובות לגלות שהם מתמודדים עם אותה סטיגמטיזציה, שמקורה בבורות, פחד וחוסר סובלנות.

 

האידוי נתפס כבעיית נוער: בגלל הידיעות האינסופיות על "מגיפת אידוי בני נוער", מעשנים מבוגרים עשויים להירתע מאידוי כדרך להפסיק לעשן. העובדה היא שמבוגרים בכל גיל מתבלים – והגיל החוקי לרכישת ויפים הוא 18 – אבל עבור אלה שמגיעים לסיגריות אלקטרוניות עכשיו, זמן קצר לאחר עידן ה"פאניקה של JUUL", אולי לא קל להפריד בין היתרונות להפחתת הנזקים של אידוי מתפיסת האופנה של המתבגרים.

 

מידע מוטעה לגבי ניקוטין: ניקוטין כנראה לא מובן כמו כל סם בעולם. זה באמת רק חומר ממריץ עדין שיש לו השפעות דומות לקפאין. אבל בגלל שההיסטוריה שלו קשורה באופן בלתי נמנע לעישון – מנגנון משלוח מסוכן ביותר – לניקוטין יש מוניטין נורא. ניקוטין אינו גורם לסרטן או למחלות לב, אך אנשים רבים מערבבים את ההשפעות של ניקוטין ועישון, כולל רופאים המטפלים באופן קבוע במעשנים לכל החיים. ניקוטין למעשה יכול להציע יתרונות בריאותיים עבור משתמשים רבים.

 

חוקים וכללים מגבילים: בהתבסס בעיקר על "מגיפת האידוי" המקודמת על ידי ארגוני האידוי, האידוי הפך למטרה בשלה לחוקים ולתקנות שמפחיתים את אפשרויות האידוי, הזמינות והעלות. ליותר ממחצית מהמדינות האמריקאיות יש מסים על מוצרי אידוי, והקונגרס העביר לאחרונה חוק האוסר על משלוח מוצרי אידוי על ידי שירותי הדואר האמריקאים. מדינות מסוימות אסרו מוצרי אידוי בטעמים שאינם טבק.

 

תקנות ה-FDA עשויות לבטל את אפשרויות האידוי: האיום הממשלתי הגדול ביותר לאידוי עשוי להיות תהליך יישום טבק לפני שיווק טבק (PMTA) של מינהל המזון והתרופות. יצרנים שרצו להשאיר את המוצרים שלהם בשוק נאלצו בסתיו האחרון להגיש בקשות מורכבות כדי להוכיח שהמוצרים "מתאימים להגנה על בריאות הציבור". מומחים מאמינים שה-FDA ישתמש בתהליך PMTA כדי למחוק רבים ממוצרי האידוי הטובים ביותר מהשוק. (דרך אגב, סיגריות יצאו לשוק מבלי להגיש PMTA).


למצוא את האמת על אידוי זה לא קל: אידוי היא טכנולוגיה משבשת שמאיימת על תעשיית הטבק, אבל היא גם מאיימת על התעשייה החזקה נגד העישון. זה יכול להיות קשה מאוד למעשן או למעשן חדש להפריד בין השקרים לאמת על האידוי, מכיוון שהאויבים החזקים הללו מקדמים את הנרטיבים שלהם בכל סוג של כלי חדשות ואפילו באמצעות סוכנויות פדרליות בעלות הברית. כי יש הרבה סיפורים מפחידים על אידוי. קל להיבהל משם.

 

לסיכום

 

עד עכשיו אתה אמור להבין טוב יותר את היתרונות והחסרונות של אידוי. ישנן מספר נקודות בשני הצדדים. אבל אם אתה מחשיב כי אידוי הוא חלופה לעישון, זה צריך להיות ברור שזו הבחירה הטובה ביותר מבין השניים. למרות שאיידוי הוא לא הדרך היחידה להילחם בהתמכרות לסיגריות, לכל האפשרויות האחרות יש גם יתרונות וחסרונות. האידוי מוצלח מכיוון שהוא מציע ניקוטין וחוויית עישון, אך ללא מוצרי הבעירה שהופכים את העישון לקטלני. אבל אידוי זה לא מושלם, וזה לא התשובה עבור כולם. לא משנה מה תחליט, לפחות תעשה את זה עם תחושה ברורה של היתרונות והחסרונות של אידוי.

 

״אין לראות בבלוג זה תחליף לייעוץ רפואי.״

אין לראות בבלוג זה או בתוכן המופיע בו כתחליף לייעוץ רפואי. השימוש באתר ובתוכן הכלול בו הוא על אחריותו המלאה והבלעדית של המשתמש בלבד, ואינו מהווה, בשום מקרה, ייעוץ, הכוונה או המלצה מצד האתר.  האתר או מי מטעמו לא מעודדים במישרין או בעקיפין שימוש בסם כלשהו, לרבות קנאביס בכל צורותיו. אנו ממליצים ללקוחותינו שלא לעשות שימוש בסמים כלשהם ומדגישים שכל אביזרי העישון שאנו מוכרים מיועדים לשימוש עבור טבק לכל צורותיו בלבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן

אין כניסה לאתר לגולשים מתחת לגיל 21