הצג תמונות
הסתר תמונות

עישון קנאביס כל יום – האם זו התמכרות? ומהם תסמיני הגמילה

עישון קנאביס כל יום – איך מזהים התמכרות ומהם התסמינים שיש לשים לב

אנשים רבים בישראל מחכים ליום בו יהפוך השימוש בקנאביס לחוקי ותהיה לגליזציה מלאה. החשש העיקרי במקרה של לגליזציה בישראל הינו מציאות בה אנשים פשוט יעשנו כל היום. כבר היום ישנם כאלה שמעשנים קנאביס באופן תדיר, מה שגורם לבעיות רבות. עישון קנאביס כל יום גורם לכך שהיתרונות שטמונים בו יפחתו, ובעיות אחרות עשויות לצוץ להן. לכן גם אם תהיה לגליזציה בישראל, אין טעם להמתין בסוף כל יום לסיגריה המיוחלת. במאמר הבא נסביר לכם מהן הסכנות של התמכרות לקנאביס, אך ניתן למנוע התמכרות מהסוג הזה. כך לא תמצאו את עצמכם מגיעים למצב בו אתם פשוט מכורים, ואין לכם יותר מדי מה לעשות. עם זאת נדגיש כי יש כאלה שמצליחים שלא להתמכר, חרף העובדה שהם מעשנים קנאביס בתדירות יחסית גבוהה.  

כמה מעשני קנאביס מעשנים כל יום?

הנתונים לא משאירים מקום לספק, המון צורכי קנאביס עושים זאת על בסיס קבוע. הם פשוט כל כך נהנים מהתחושה, עד שהם גורמים לעצמם להיות תלותיים בעישון הזה. מעל 50 אחוז ממעשני הקנאביס מעשנים על בסיס יומיומי, יש כאלה שעושים זאת בתדירות גבוהה למדי. נדגיש כי לא כל מי שמעשן בכל יום מוגדר כמכור, מעשנים עושים זאת מכל מיני סיבות. ישנם כאלה שמעשנים כי הם פשוט צריכים לעשות זאת בהנחיית רופא או כל איש מקצוע אחר. במאמר הבא אנו נסביר מדוע לא כדאי לעשן בכל יום, גם אם אתם ממש זקוקים לכך. כל עוד לא מדובר על צורך רפואי, תשתדלו לעשן קנאביס פעם אחת בכל כמה ימים. 

האם עישון קנאביס כל יום מוגדר כהתמכרות? 

באופן עקרוני עליכם לדעת כי עישון בתדירות גבוהה עשוי להיות מוגדר כהתמכרות. התמכרות אינה מוגדרת על סמך כמות הפעמים ביום בה אתם מעשנים קנאביס. התמכרות משמעותה מציאות בה אינכם יכולים להפסיק משהו, אפילו אם אתם רוצים לעשות זאת. לכן תעשו לעצמכם בדיקה ותנסו להפסיק לעשן קנאביס ליום או ליומיים, גם אם יש לכם דחף לעשן. הצלחתם להפסיק לעשן? ברכות, אינכם מכורים לקנאביס נכון לשלב הזה. אם אתם מרגישים כי הצורך לעשן גובר עליכם, זה בדיוק הזמן להיות מודאגים. כמובן שגם מי התמכרות לקנאביס אינה סוף העולם, יש מה לעשות גם במקרה הזה. אך זהו כי שאתם מבינים אחד מהחששות העיקריים של מקבלי ההחלטות בהקשר של לגליזציה בישראל.

איך אקבל חותמת סופית שאני מכור?

אף אחד לא ירצה לדעת באופן חד משמעי כי הוא מכור לעישון קנאביס. כפי שאמרנו עישון קנאביס כל יום אינו אומר בהכרח שאתם מכורים, אך זה בהחלט סימן מחשיד. התמכרות משמעותה מציאות בה אינכם יכולים לחיות את חייכם בלי לעשן קנאביס. ברגע שהדחף לעשן גובר על כל דחף אחר, סימן שאתם מוגדרים כמכורים לחומר הזה. כל עוד אתם יכולים להפסיק לעשן ליום או ליומיים, המציאות היא שאינכם מכורים לקנאביס. כל מי שמעשן רק בגלל שהוא רוצה לעשות זאת, ולא בגלל שהוא צריך את הקנאביס – אינו מכור. אנשים שמעשנים קנאביס כדי לברוח מהמציאות, עשויים למצוא את עצמם מתמכרים להרגשה ולמציאות החדשה. 

מדוע קשה להפסיק לעשן קנאביס?

המציאות בה אנו חיים אינה פשוטה, לכל אחד מאיתנו יש את הקשיים האישיים המלווים אותנו. הקנאביס הוא סוג של בריחה, מה שמאפשר לברוח מכל הצרות ולהשאיר אותן מאחור. אומנם מדובר על בריחה זמנית, אך יש כאלה שעבורם זהו עולם ומלואו. אנשים שמעשנים מספרים על תחושה עילאית, כזו שהם לא הרגישו מעולם. זוהי הסיבה שבגללה כל כך קשה להפסיק לעשן קנאביס, הרצון להרגיש את אותה תחושה. נדיר מאוד למצוא עוד אלמנטים שגורמים להרגיש את אותה הרגשה ומקדמים אותה כמו שצריך. קשה להפסיק לעשן כי זוהי הדרך היחידה לברוח מהמציאות שרודפת אותנו כמעט בכל רגע נתון. המחשבות נותרות כמחשבות, והמציאות הופכת להיות נעימה והרבה יותר ידידותית. 

מהם הסימנים להרעלת קנאביס?

הרעלת קנאביס תסמינים הם אלה שאמורים לגרום לכם לעצור את הצריכה המופרזת. אם אתם מבחינים באחד מהסימנים הללו, שווה לכם לעשות בדק בית משמעותי. הרי לא תרצו למצוא את עצמכם מסכנים את בריאותכם או גורמים לקרובים אליכם לחשוש. הסימן הראשון להרעלת קנאביס הוא מצב נפשי שמשתנה בהתאם לכמות הצריכה. אם אנשים אומרים לכם שהם אינם מזהים אתכם, זה בהחלט אמור להדליק לכם נורה אדומה. סימן נוסף הינו חרדה ופרנויה, חרף השימוש בקנאביס שאמור להרגיע ולהשרות שלווה. עישון קנאביס כל יום עשוי להביא איתו סימנים הפוכים מהסימנים הרצויים בעת עישון קנאביס. הרגשה של בחילה, הקאה, יובש, קצב לב מהיר הם עוד סימנים המעידים על צריכת יתר של קנאביס. 

  • הֲקָאָה
  • בִּלבּוּל
  • חוסר תגובה
  • דיבור עילג
  • חוסר יציבות ברגליים
  • ישנוניות/עייפות
  • האטה בנשימה
  • התקפים, במקרים נדירים

גמילה מקנאביס – כיצד תבצעו אותה?

הבנתם כי אתם מכורים? עבור אלה שמבצעים עישון קנאביס כל יום הגמילה עשויה להיות קשה מאוד. אך יש כמה טיפים חשובים שיכולים לקדם אתכם עוד צעד אל עבר השגת המטרה. ראשית עליכם להשתדל מאוד שלא לצרוך קנאביס, גם אם אתם מאוד רוצים לעשות זאת. לגוף יש את המנגנון שלו לנקות את כל הרעלים, ולהוריד את התלות עד המינימום האפשרי. תזונה מאוזנת ושינה טובה עשויות לגרום לכך שהתלות בקנאביס תפחת בצורה מהותית. לא תמצאו את עצמכם במצב בו תהיו מחויבים לעשן כדי להרגיש טוב עם עצמכם. תהפכו את התזונה הנכונה ואת השינה הרציפה לעניינים שהם חלק משגרת החיים הרגילה. 

תמיכה של סביבתכם הקרובה או של אנשי מקצוע בהחלט יכולה לקדם אתכם לגמילה מקנאביס. מי שאין לו תמיכה מאנשים שונים עשוי למצוא את הנחמה רק בעישון קנאביס כל יום. ברגע שאתם תראו שיש סביבכם אנשים תומכים, התלות בקנאביס תפחת עד המינימום האפשרי. לא תרצו לאכזב את הסובבים אתכם, מציאות שתחדיר בכם את המוטיבציה להפסיק לעשן. הצריכה של הקנאביס היא בשליטתכם, אפילו אם אתם מגדירים את עצמכם כמכורים. ברחבי הרשת תוכלו למצוא טכניקות יעילות להפחתת מתח, לחץ, חרדה וכל מיני אלמנטים אחרים. ברגע שתמצאו את הטכניקה המתאימה לכם, אין סיבה שתראו בקנאביס כמפלט היחידי שעומד לרשותכם. התמכרות לקנאביס אינה גזרת גורל, יש מה לעשות על מנת שתוכלו להחזיר את המצב לקדמותו. 

כמה זמן נמשכים תסמיני גמילה מקנאביס?

התשובה לשאלה – כמה זמן נמשכים תסמיני גמילה מקנאביס? אינה אחידה, כל אחד ימצא את עצמו מתמודד עם מציאות אחרת. מן הסתם גם הגמילה לא קלה, דומה מאוד להתמכרות איתה אתם מתמודדים. אך מה שאמור לנחם אתכם זה שישנו אור בקצה המנהרה, תגיעו למצב בו אינכם צריכים לעשן כדי להיות מאושרים. התסמינים חולפים עם הזמן, ככל שתהיו דבקים במטרה, כך הם ייעלמו מהר יותר. במרבית המקרים תוך מספר שבועות בודדים כבר תראו התקדמות משמעותית שתוביל אתכם אל עבר השגת המטרה. חודש או חודשיים לאחר תחילת הגמילה כבר תראו כי אתם בהחלט נמצאים במקום הרצוי. הצורך לעשן קנאביס נעלם, והמציאות היא שההרגשה תהיה טובה פי כמה.  

עבור אנשים המנסים להפחית באופן משמעותי את השימוש שלהם במריחואנה או להפסיק לחלוטין לאחר שימוש כבד וקבוע, תסמיני גמילה חריפים עשויים לצוץ במהירות יחסית:
  • תוך 1-2 ימים מתחילה בדרך כלל הופעת רוב תסמיני הגמילה.
  • תוך 2-6 ימים, הסימפטומים מגיעים לשיא בחומרתם.
  • תוך 3 שבועות, רוב התסמינים החריפים חולפים.
אין לראות בבלוג זה או בתוכן המופיע בו כתחליף לייעוץ רפואי. השימוש באתר ובתוכן הכלול בו הוא על אחריותו המלאה והבלעדית של המשתמש בלבד, ואינו מהווה, בשום מקרה, ייעוץ, הכוונה או המלצה מצד האתר.  האתר או מי מטעמו לא מעודדים במישרין או בעקיפין שימוש בסם כלשהו, לרבות קנאביס בכל צורותיו. אנו ממליצים ללקוחותינו שלא לעשות שימוש בסמים כלשהם ומדגישים שכל אביזרי העישון שאנו מוכרים מיועדים לשימוש עבור טבק לכל צורותיו בלבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן

אין כניסה לאתר לגולשים מתחת לגיל 21