הצג תמונות
הסתר תמונות

סאטיבה או אינדיקה – איזה קנאביס הכי עדיף?

סאטיבה או אינדיקה

צמח הקנאביס הפך להיות לפופולארי מאוד בעיקר בזכות הסגולות הרבות שיש בו. אנשים רואים בו כפתרון אידיאלי לכל מיני מצבים שונים שחלקם לא קיבלו מענה הולם עד כה. עם זאת ישנה בעייתיות לגבי החוקיות של הקנאביס בכל מיני מדינות שונות בעולם. אך בשנים האחרונות ניתנת לראות הקלה בכל מה שקשור למדיניות הנוקשה נגד קנאביס לשימושים שונים. כאשר מדברים על קנאביס אי אפשר שלא לעשות את החלוקה בין סאטיבה ואינדיקה. הגיע הזמן שתבינו את ההבדלים בין הסוגים האלה, כדי שתוכלו לדעת מה באמת עדיף. כמובן שלא ניתן לתת תשובה חד משמעית בבחירה בין סאטיבה או אינדיקה. כל אחד נדרש לעשות את הבחירה הנכונה עבורו, בהתאם למדריך שאותו נכתוב לכם כאן. אחרי שתבינו בדיוק את הפלוסים ואת המינוסים של כל בחירה, תוכלו להפעיל שיקול דעת. בעת רכישת קנאביס מסוג אינדיקה או סאטיבה נדרש להכיר את כל ההבדלים הקטנים. המחשבה כי כל הזנים הם בדיוק אותו הדרך היא מחשבה שגויה מיסודה. 

 

מה זה קנאביס אינדיקה?

 

יש כאלה שיוצאים מנקודת הנחה כי מדובר על בחירה אחרת לגמרי בהשוואה לבחירות האחרות. אז חשוב להבהיר כי ההבדל בין סאטיבה או אינדיקה הוא הבדל מהותי. מה שמייחד אותם ביחד זה ששניהם הם סוגי קנאביס כאשר כל אחד מהם מייצר זן אחר. כמו שיש כמה זנים שונים לפרחים, כך בדיוק גם במקרה של הקנאביס. לכן קנאביס אינדיקה הוא זן ספציפי שמביא איתו השפעה ייחודית רק לו. בדיוק כמו שגם הסאטיבה הוא זן אחר של אותו צמח בדיוק שאותו אתם כבר מכירים. ההשפעות של הזנים האלה הן השפעות שונות לגמרי. יש כאלה שאומרים כי הזנים האלה מביאים איתם את ההשפעה ההפוכה. כדי שתוכלו לעשות את הבחירה הנכונה יהיה עליכם להבין מה זה קנאביס אינדיקה ומה זה קנאביס סאטיבה. על זה בדיוק אנו הולכים לעסוק במדריך הבא שהוכן למשתמש המבולבל.  

 

ההבדל בצורה החיצונית 

 

כבר במבט הראשון יהיה אפשר לראות את ההבדלים בין הזנים הפופולאריים האלה. האינדיקה מגיעה עם מראה קצת יותר שמן ונמוך בהשוואה לסאטיבה. הצורה שלה תהיה קצת שונה בהשוואה לצורות של צמחים אחרים שיצא לכם לראות אותם. מנגד האינדיקה נראית כמו צמח יחסית רגיל מכיוון שהמראה שלה קצת יותר גבוה וצר, העלים עצם דקים. כמובן שהבחירה בין סאטיבה לבין אינדיקה לא נעשית על סמך המראה החיצוני. עם זאת לא תוכלו להישאר אדישים להבדלים החיצוניים שהם הבולטים ביותר לעין. את כל שאר ההבדלים לא תוכלו לראות על סמך הנראות החיצונית של הצמחים. מבחינתכם תרצו לדעת כי אם אתם בוחרים זן מסוים, תדעו כי אתם מקבלים אותו.

 

ההבדל מבחינת ההשפעה

 

מה שאמור לעניין אתכם בבחירה בין סאטיבה או אינדיקה זה כמובן ההשפעה שלהם. חשוב שתכירו את ההבדלים בהשפעה כדי שתוכלו לעשות בחירה שתהיו שלמים איתה. בסוף המטרה היא שההשפעה של הקנאביס תהיה השפעה שמתאימה לצורך שלכם. האינדיקה ידועה בתור כזאת שמרגיעה את הגוף, היא יכולה להפחית חרדות וחששות שונים. בין היתר יש כאלה שמשתמשים בזן הזה כדי להרגיע כאבים או אפילו בשביל להירדם. ההשפעה של הסאטיבה היא בדיוק שונה מה שתיארנו כאן, לכן ההבדל הוא מהותי. הזן הזה הוא יותר ממריץ, כזה שמגביר את תחושת התיאבון או היצירתיות. גם הבחירה הזאת יכולה לסייע בהתמודדות עם דיכאון. כמו שאתם רואים ההבדלים הם הבדלים שלא ניתן להתעלם מהם – מדובר על הבדלים של שמיים וארץ. ישנה חשיבות לבחור את הזן המתאים כמו שהתרומה שלו תהיה בהתאם למה שרוצים לקבל.

 

סאטיבה או אינדיקה – מה נכון עבורי?

 

רצוי שתבינו מתי נוהגים לתת כל אחד מהזנים כדי להבין מה מתאים עבורכם. הרי השאיפה היא שאחרי לקיחת הקנאביס תוכלו להשיג את השיפור המיוחל. האינדיקה ניתנת לאנשים שסובלים מכל מיני מחלות שונות שכרוכות בכאב. ההשפעה של הזן הזה מביאה לירידה מאסיבית בכאבים, אפילו אם מדובר על כאבים כרוניים. מנגד הסאטיבה ניתנת לרוב לחולי סרקטן או לכאלה שלוקחים תרופות שמורידות את התיאבון. בו בזמן אפשר לתת אותה גם להתמדדות עם דיכאון או כל מיני מחלות שונות שמורידות את שמחת החיים. חשוב לדעת איזה זן לתת לכל אחד כדי שההשפעה תהיה נכונה ומדויקת. בחירה לא מדויקת כמו שאתם נוטים לתאר לעצמכם תעשה את העבודה ההפוכה. מהסיבה הזאת החלטנו להסביר לכם האם לבחור בזן סאטיבה או אינדיקה.

 

מדוע יש הבדל בין סאטיבה לאינדיקה?

 

אף אחד מהחוקרים עדיין לא הבין לעומק את הסיבה שבגללה ישנו הבדל בין הזנים האלה. על פניו ההשפעה שלהם הייתה אמורה להיות השפעה דומה, ישנם אחרים שיגידו כי היא הייתה צריכה להיות זהה. כיום אפילו תוכלו למצוא בשוק כל מיני הכלאות שונות בין הזנים האלה. עם זאת המומחים גם טוענים כי במבחן התוצאה הבחירה בין סאטיבה או אינדיקה לא קריטית מאוד. אך המחקרים העכשוויים מראים כי ישנו הבדל מהותי מבחינת כמות טרפנים. המולקולות האלה אחריות על הטעם ועל הריח של הצמח, אך לא רק. מכיוון שיש הבדלים בכמות הטרפנים בין הזנים השונים ההשפעה שלהם משתנה. זן אחד נותן השפעה אחת בעוד הזן השני ככל הנראה נותן השפעה אחרת לגמרי. זוהי הסיבה שבגללה מייחסים לכל אחד מהזנים האלה את ההשפעה הספציפית שהוא מביא איתה.

 

הבחירה בין סאטיבה או אינדיקה – כך תעשו זאת:

 

כדי לעשות את הבחירה הנכונה ישנו צורך לאבחן את הבעיה שמצריכה נטילת קנאביס. ברור לו שבן אדם מגיע למצב שבו הוא צריך קנאביס, אי אפשר להתעלם מהבעיה הקיימת. זה לרוב מתרחש כאשר טיפולים אחרים לא סיפקו את התוצאה שאותה הם אמורים לספק. כאשר מגדירים באופן ברור את הבעיה, יהיה קל יותר לעשות את הבחירה בין הזנים השונים. הרי כמו שכבר קראתם לכל אחד מהם יש השפעה שונה וכל אחד מהם עוזר במקרים שונים.

כעת אתם כבר מכירים את ההבדלים בין סאטיבה לבין אינדיקה מבחינת האופי שלהם. אפשר להגיד כי לכל אחד מהם יש אופי משלו, מהסיבה הזאת הם הפכים גמורים. אחרי שאתם מכירים את האופי של הצמח, אתם יודעים איזה יהיה הכי מתאים לכם. תרצו לדעת כי אתם לוקחים זן שהאופי שלו לא יעשה לכם רע. הרי בסוף הסיבה שבגללה אתם לקוחים קנאביס היא כדי לשפר את ההרגשה שלכם.

לא פעם תמצאו את עצמכם במצב שבו יהיה עליכם להתנסות בעצמכם. עם כמה שזה נשמע מפחיד, עלינו להבהיר כי אין סכנה לקחת זן שלא מתאים לכם. הבחירה האם לקחת סאטיבה או אינדיקה היא כדי שתשיגו את התוצאה הרצויה מבחינתכם. אחרי שאתם מנסים את שני הזנים תוכלו להיות הרבה יותר חכמים מה נכון לכם. למרות כל התיאורים שסיפרנו לכם עליהם כאן, יכול להיות כי עליכם ההשפעה תהיה אחרת. מה שקורה לאחרים כאשר הם לוקחים את הזנים האלה, לא תמיד יהיה רלוונטי במקרה הספציפי שלכם.

 

״אין לראות בבלוג זה תחליף לייעוץ רפואי.״

אין לראות בבלוג זה או בתוכן המופיע בו כתחליף לייעוץ רפואי. השימוש באתר ובתוכן הכלול בו הוא על אחריותו המלאה והבלעדית של המשתמש בלבד, ואינו מהווה, בשום מקרה, ייעוץ, הכוונה או המלצה מצד האתר.  האתר או מי מטעמו לא מעודדים במישרין או בעקיפין שימוש בסם כלשהו, לרבות קנאביס בכל צורותיו. אנו ממליצים ללקוחותינו שלא לעשות שימוש בסמים כלשהם ומדגישים שכל אביזרי העישון שאנו מוכרים מיועדים לשימוש עבור טבק לכל צורותיו בלבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן

אין כניסה לאתר לגולשים מתחת לגיל 21